Montag, 21. April 2008

Sparge oglinda ce induce in eroare

Reci trepidatii imi masoara incertitudinea. Odata contemplativ, am reusit sa-mi ingrop aspiratiile sub brazde ierarhice de deceptii intelese sau nu in ansamblul lor rotund. Cu fiecare bucata pe care o musca cu savoare din mine timpul asta lacom, imi uit o parte din scop. Tihna prohorisita imi da de inteles ca se apropie momentul inerent in care voi fi neglijat faptul ca a existat candva o noima. Acum ii vad tenul irezistibil, indemnul neaparat. De aceea imi storc aici o parte din parti, sa-mi depaseasca ordinara conditie. Eu doar sunt, si ineluctabil nu voi mai fi in secunda urmatoare, dar rostul meu, a fost, este si va fi, indiferent de reusita repurtarii lui. Caci el, spre deosebire de mine, reprezinta un ideal in forma bruta, pura si nu este izbit de conjunctura.

Sunt bezmetic rau. Fug haotic prin camerele innorate, parca nerecunoscandu-mi habitatul. Clipa preseaza si stiu ca nu mi se va acorda o a doua sansa. Asa ca rup bucati de mobila, impanzesc podeaua cu haine, carti, bibelouri, parfumuri, pixuri si orice mai populeaza zonele secludate din casa. Nu stiu ce caut, dar inima imi sfasie toracele si stiu doar ca trebuie sa mai caut. Sigur voi stii in momentul in care gasesc obiectul clocotului. Respir tot mai greu, si bobul de naduseala amara imi ustura in ochi. Mie frig, mie cald, fug, ma-mpiedic, cad, ma ridic, dau cu materie in stanga si in dreapta. Nimic. Un scutur strident imi racoreste corpul. Soneria zbiara cu voce de huhurez, zbiara acuzator. Zbiara tot mai puternic si mai des. Imi acopar urechile, dar racnetul groaznic de salbatic imi sfarma postura, ma clatin, deschid geamul spre ceata intransigenta si evadez.

Ma-ndrept brusc. Am ochii paralizati in tavan. Afluenti de transpiratie rece se aduna in poala. Imi dezmeticesc firea dupa acest scurt moment de repaus, imi pun din nou in miscare angrenajul cu functii motorii si ma indrept spre baie. Totul pare mult mai cunoscut aici. Imi proptesc pentru o secunda fizionomia-n palme, dupa care ma verific in oglinda.

Inca o noapte si au mai aparut trei fire carunte. In rest, totul pare sa fie normal...

Keine Kommentare: